Total Pageviews

Wednesday 18 March 2015

Penting Sangat ke Medical Card?

Disaat ditimpa musibah, mesti korang nak rawatan hospital yg sempurna sebab nak menjalani kehidupan yg sihat & selesa selepas tu kan. Tapi bagaimana dengan bil hospital yang tinggi? Korang ada menyimpan untuk hari sakit atau gunakan kredit card je? Korang WAJIB fikirkan masalah ni....

Korang akan terjebak dengan bebanan hutang yang tinggi jika memulakan langkah yg bijak dari sekarang. Pertolongan daripada MEDICAL CARD sangat penting & diperlukan.

Apakah Medical Card @ Kad Perubatan?

Merupakan satu medium dimana kita boleh mendapatkan rawatan di hospital swasta selain hospital kerajaan. Madical card menawarkan rawatan terbaik di hospital swasta secara cashless. Semua bil perubatan akan 100% ditanggung oleh MAA takaful kerana Medica 2015 tiada co-takaful. 



Kita perlu bijak mengenalpasti kemampuan dan keperluan sebelum ambil keputusan untuk pilih manfaat kad perubatan. Katakan korang pilih manfaat bernilai RM50,000 untuk setahun, cukup ke kalau dalam setahun korang demam, patah kaki jatuh motor dan sakit jantung? Mesti tak cukup kan. Sebab tu MAA Takaful sediakan manfaat nilai perubatan bermula dari RM50,000 hingga RM500,000 setahun dan tiada lifetime limit. 

Conclusion nya... Medical card sangat penting, tanpa medical card kita terpaksa menggangung bil rawatan hospital yang tinggi dan terpaksa menggunakan saving sedia ada. Kalau takda saving, kene guna kad kredit. Itu yang teruk jadinya.  






No comments:

Post a Comment