Total Pageviews

Friday 2 May 2014

Khasiat MEAL SHAKES SHAKLEE - PROMO MAY 2014

Kali ni sy nak cerita tentang MEAL SHAKES pulak sebab MAY 2014 adalah promo BUY 6 FREE 1. Menarik tak? Beli 6 percuma 1 pulak.. haihhhh jimat dan sangat berbaloi kalau beli. Tapi Mealshake ni sesuai untuk siapa? Apa khasiatnnya? Jom sy nak cerita ni...






6 fakta tentang Meal Shakes:



1. Nutrisi Lengkap

Menyediakan 24 jenis vitamin A- Z ,mineral dan ‘Trace Mineral’.Kekurangan ‘trace mineral’ akan memberi kesan kepada penyerapan vitamin-vitamin dan menyebabkan enzim tidak aktif. Ia juga mengandungi soya lecithin yang bertindak dengan vitamin larut lemak.
*Sesuai untuk mereka yang ‘susah’ menelan pil dan juga mereka yang ingin menjaga berat badan.
2. Membekalkan Nutrien Kepada Sel-sel

Kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) yang membantu dalam membentuk kulit, kuku, rambut,organ-organ, darah, sel-sel imunisasi dan sebagainya.
*Badan lebih sihat. Malah Protien juga penting untuk penghasilan susu badan.Sangat sesuai untuk ibu-ibu yang menyusukan anak.
3. Untuk Pembesaran

Mengandungi asid folik, Biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel dalam proses membesar.
*Sesuai untuk tumbuhbesaran anak-anak dan juga sesuai untuk ibu-ibu yang sedang mengandung.
4. Anti-oksida

Mengandungi vitamin A, C, E, zink dan selenium yang merupakan komponen anti-oksidan untuk anti-penuaan.
*Sesuai untuk mereka yang ingin kelihatan lebih muda dan mementingkan kecantikan.
5. Pemulihan Kulit

Mengandungi lengkap vitamin B-Kompleks, iron, copper untuk membentuk sel darah merah yang sihat, sekali gus meningkatkan warna kulit.
*Sesuai untuk mereka yang inginkan kulit yang cantik dan halus mulus.
6.Detox

Kaya dengan serat yang membantu (peristalsis kolon dan perut / buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.
*Sesuai untuk kanak-kana serta orang dewasa yang sering mengalami masalah sembelit.

Antara kebaikan Meal Shakes ini ialah : 


  • rasa vanila yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun keatas 
  • sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfast sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utama, protein, fiber dan mineral sertakalsium yang penting untuk tumbesaran kanak-kanak.
  • Meal Shakes memberikan tenaga dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan kecergasan dan meningkatkan kesihatan
  • Mengurangkan eczema kepada kanak-kanak dan juga orang dewasa
  • Meningkatkan selera makan anak
  • Jika anak yang kerap demam lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat mereka yang tidak pandai telan supplement berbentuk "tablet"
  • menangani masalah sembelit pada kanak-kanak
  • amat bagus untuk kanak-kanak yang obesiti 

Cadangan sukatan :

Cara  pengambilan tidak sama untuk setiap golongan.Supplemen Shaklee bukan ubat. Suplemen sangat fleksibel. Ia selalunya di ambil ikut keperluan. Walaubagaimana pun, ia ada jumlah maksimum yang boleh di ambil. Semua benda pun kalau di ambil secara berlebihan pasti tidak elok. Betul tak? Dalam hal ini, mealshake tidah boleh di ambil melebihi 2 sudu sehari. Cara pengambilan dalam blog ini  pun hanya cadangan dari saya sahaja. Macam saya cakap, ianya fleksibel. Pengguna boleh adjust ikut keperluan.

Jika bagi kanak-kanak yang memerlukan mealshake , untuk 1tahun hingga 4 tahun saya akan cadangkan ambil suku (1/4) sudu sahaja.  Boleh campurkan dalam susu botol mereka. Kenapa sikit? Sebab bagi saya, selalunya kanak-kanak umur dalam lingkungan ini banyak minum susu dan makan makanan yang berkhasiat. Jadi, mungkin hanya perlukan kuantiti yang sedikit bantuan suplemen.

Untuk 4tahun hingga 7tahun, saya selalu cadangkan pada customer saya setengah (1/2) sudu mealshake sehari untuk dicampurkan kedalam  susu / minuman / makanan mereka. Ini  kerana, bila umur macam ni, mereka dah pandai memilih makanan. Biasalah, umur-umur macam ni mereka dah mula tidak mahu makan sayur-sayuran dan buah-buahan. Tetapi mereka masih minum susu.
Bagi kanak-kanak yang sedang membesar 7 tahun hingga 13tahun  dan mempunyai aktiviti harian yang padat, saya cadangkan ambil tiga suku (3/4) sudu mealshake satu hari. Manakala dewasa pula 1sudu hingga 2 sudu satu hari. 

Testimoni :





SMS/ WHATSAPP 0175874060


No comments:

Post a Comment