Total Pageviews

Monday 19 September 2016

Review: Rumah Kueh by Rita Rudaini

Nak cerita Khamis minggu lepas mak aku ada kat KL tolong jaga Uwais sebab babysitter aku cuti seminggu. 

Aku pun bawak lah mak aku pergi Rumah Kueh, alaaa Rita Rudaini punya tu.. Saje lah aku nak bawak mak aku nanti dia balik Ipoh boleh lah dia bangga cerita kat kawan-kawan dia yang dia pergi makan kat kedai Rita.. Hehehe

Aku tak tahu kenapa kalau ingat Rita ni mesti aku teringat dia cakap ex-husband dia tak pernah pun belikan dia spender.. Hahahaha adoiiii.. 

Okay-okay nak review.. Rumah Kueh ni terletak di Sunway Nexis di Kota Damansara.. Dekat jugak dengan The Strand. Korang guna Waze okay. 



Aku saje nak try kuih-kuih traditional kat sini sebab masa ni kitaorang baru je lepas lunch mak aku masak kat rumah. 


Haaa.. Kau rasa?? Kuih cara RM6 ada 5 ketul. Kuih koci RM3.60 ada 2 ketul. Hahahaha.. Rasa macam orang kaya makan kuih je. 



Tapi kuih-kuih ni memang sedap. Manis, berlemak semua lah pada aku memang secukup rasa. Harga dia memang aku tak boleh hadam.. Hahaha maybe sebab sewa situ mahal kot.. 

Overall okay lah kalau nak pergi sekali untuk merasa je kan. Nak datang banyak kali untuk makan kuih je idokkkk lahh.. 

Okay lepas tu nak hantar Opah si Uwais balik Ipoh.. Huhu



Hmmmppphhh sayangggg mami 😘




18 comments:

  1. tengok harga, rasa macam nak patah balik

    ReplyDelete
  2. tengok harga, terketar tangan nak bayar..

    ReplyDelete
  3. Cantik packaging nye. Tapi beli kuih tepi jalan jelah klo harga cani lepas tu packing sendiri cantik2 ;p

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete
  4. Saya Baru balik from rumah kueh Rita ,patut kena buat 2jenis milo yang harga 12.50 tu sesuai bagi yg faham ice chocolate blended mahai sebab chocolate /Oreo & Ada whipped cream tapi yang orang kg dia tak faham lagu tu dia nak milo iced ! So Rita kena buat dua jenis .

    Rasanya Rita Turun kan harga n jangan letak Ayam seketoi besaq ! So customers dia x nampak Ayam Ada seketoi besaq tapi dia faham harga !
    Kueh rasanya Rita kena cari orang melayu Thailand yang pandai buat kueh sendiri so costing murah sikit sebab suami saya Ada restaurant saya tengok staff dia sendiri buat kueh & dessert ! Atau ambik makcik makcik /ibu tunggal Kat perils bagi dok dengan company suruh dia buat kueh ! Kan lagi Jimat !
    Sekian

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum maaf jika lewat tempat ini saya publikasikan kisah sukses saya.. senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman-teman disini. barangkali ada teman-teman yang sedang kesulitan masalah keuangan. Beberapa waktu yang lalu perusahaan percetakan saya dirundung hutang yang cukup besar. Hal itu di akibatkan melonjaknya harga kertas dan tenaga upah yang harus saya bayar kepada para karyawan saya. Sementara itu beberapa tender yang nilainya cukup besar gagal saya menangkan. Akibatnya saya harus menjaminkan mobil saya untuk meminjam hutang dari bank. Namun hal itu belum cukup menutup devisit perusahaan. Bahkan pada akhirnya rumah beserta isinya sempat saya jaminkan pula untuk menutup semua beban hutang yang sedang dilanda perusahaan. Masalah yang begitu berat bukan mendapat support dari istri justru malah membuat saya bersedih bahkan sikapnya sesekali menunjukan rasa kecewa. Hal itu di sebabkan semua perhiasan yang sempat saya hadiahkan padanya turut saya gadaikan. Disaat itulah saya sempat membaca beberapa situs yang bercerita tentang solusi pesugihan Danah Gaib 3M dari MBAH SUROPALA dan akhirnya saya menghubungi beliau. Kata MBAH SUROPALA pesugihan yang cocok untuk saya adalah pesugihan Danah Gaib. Tanpa pikir panjang semua petunjuk MBAH saya ikuti dan hanya 3 hari. Alhamdulilah akhirnya danah gaib yang saya minta benar benar ada di rekening saya. Perlahan hutang-hutang saya mulai saya lunasi. Perhiasan istri saya yang sempat saya gadaikan kini saya ganti dengan yang lebih bagus dan lebih mahal harganya. Dan yang paling penting bisnis keluarga yang saya warisi tidak jadi koleps. Jika ingin seperti saya silahkan minta bantuan kpd beliau karna cuma beliau yg behasil membantu saya telpon MBAH SUROPALA di nomer +6285~319~483~234 semoga bisa bermanfaat kpd anda.


    ReplyDelete
  6. I gotta bookmark this website it seems extremely helpful very useful. Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  7. Thank you for some other informative blog. You can fill your Indian business visa application form online within 5 to 10 minutes and then pay India business visa cost online.

    ReplyDelete