Total Pageviews

Tuesday 2 June 2015

Tukar Profession



Nampak tak kecelaruan meja diatas? Ya.. aku baru je tukar kerja di company lain tapi post aku tetap sama, Quantity Surveyor @ Jurukur Bahan. Tapi yang paling herannya, bila aku masuk company ni, bos aku mintak aku diserap masuk ke Procurement Department. I was like? What?! Seriously?!

Okay.. never mind lah sebab katanya setiap QS mesti tahu buat procurement. So dia pinjam aku kejap masuk Procurement sebab staf procurement tinggal manager sorang je. Yang lain dah benti, agaknya sebab tak tahan Invoice, DO & Quotation nak setel tiap hari. 

Sejak 2 minggu aku join Procurement, ok lah aku rasa takda lah stress mana pun. Maybe yang freshie baru graduate tu agaknya tak tahan dengan dunia realiti pekerjaan. Betul tak?

Tapi lokasi company ni di Philleo Damansara 2 amatlah azab Nauzubillah bila nak balik kerja. Jam nak mampssss! Semalam hujan ribut banjir bagai pukul 5 petang. Bayangkan aku stuck kat basement parking hampir sejam sebab traffic jam teruk sangat-sangat. 

Itu jelah aku nak bebel tentang kehidupan seharian. Walau apa pun, yang penting setiap apa yang kita lakukan kene lah ikhlas dan barulah berkat. 



Bercahaya pulak muka aku hari ni.. hehe

No comments:

Post a Comment